رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مراغه گفت:مرحله نهایی از مرمت کلیسای هوانس با سه میلیارد ریال اعتبار آغاز شد و امیدواریم عملیات اجرایی آن با همین اعتبار تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، طالبی رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مراغه گفت:مرمت کلیسای هوانس از حدود چهار سال قبل آغاز شده و تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

او گفت: در این مرحله سه طاق در قسمت سرودخانه و همچنین پوشش کلیسا مرمت می‌شود و بهسازی محوطه نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

او پایه اصلی این کلیسای تاریخی را بسیار قدیمی، اما ساختمان موجود آن را مربوط به اواخر قاجار و اوایل پهلوی دانست و اظهار داشت: این کلیسا در طول تاریخ چندین مرتبه بر اثر عوامل مختلف تخریب و از نو بنا نهاده شده و نام آن برگرفته از اسم یکی از حواریون حضرت عیسی به‌نام یوحنا است که ارامنه به آن هوهانس می‌گویند.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مراغه با بیان اینکه این کلیسا در داخل شهر مراغه واقع شده است اضافه کرد: کلیسای هوانس تنها کلیسای موجود در این کهن‌شهر در شرایط فعلی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.